Autoškola
Řízení se může stát zábavou, prací nebo nezbytností v každodenním životě. Vždy však musíme k řízení přistupovat zodpovědně. Udělejte pro bezpečí své i ostatních maximum.
Připravte se s námi!
Roků zkušeností
Spokojených klientů
Hodin praktické jízdy
Kilometrů
Šternberk - zahájení dne 11. 11. 2024 v 16:00 hod. - 15 volných míst
1. lekce 13. 11. 2024 15:30 až 18:30 hod.
2. lekce 18. 11. 2024 15:30 až 18:30 hod.
3. lekce 20. 11. 2024 15:30 až 18:30 hod.
4. lekce 25. 11. 2024 15:30 až 18:30 hod.
5. lekce 27. 11. 2024 15:30 až 18:30 hod.
6. lekce 02. 12. 2024 15:30 až 18:30 hod.
7. lekce 04. 12. 2024 15:30 až 18:30 hod.
8. lekce 09. 12. 2024 15:30 až 18:30 hod.
9. lekce 11. 12. 2024 15:30 až 18:30 hod.
Šternberk - zahájení dne 02. 10. 2024 v 16:00 hod. - 5 volných míst
1. lekce 07 10. 2024 15:30 až 18:30 hod.
2. lekce 09. 10. 2024 15:30 až 18:30 hod.
3. lekce 14. 10. 2024 15:30 až 18:30 hod.
4. lekce 16. 10. 2024 15:30 až 18:30 hod.
5. lekce 21. 10. 2024 15:30 až 18:30 hod.
6. lekce 23. 10. 2024 15:30 až 18:30 hod.
7. lekce 30. 10. 2024 15:30 až 18:30 hod.
8. lekce 04. 11. 2024 15:30 až 18:30 hod.
9. lekce 06. 11. 2024 15:30 až 18:30 hod.
Olomouc - zahájení dne 01 .10. 2024 v 17:00 hod.
Zahájení na adrese:
Rokycanova 781/11, 779 00 Olomouc, Nové sady
Plán výuky teorie bude upřesněn v den zahájení ..
Šternberk - zahájení dne 28. 08. 2024 v 16:00 hod. - 0 volných míst
1. lekce 02 09. 2024 15:30 až 18:30 hod.
2. lekce 04. 09. 2024 15:30 až 18:30 hod.
3. lekce 09. 09. 2024 15:30 až 18:30 hod.
4. lekce 11. 09. 2024 15:30 až 18:30 hod.
5. lekce 16. 09. 2024 15:30 až 18:30 hod.
6. lekce 18. 09. 2024 15:30 až 18:30 hod.
7. lekce 23. 09. 2024 15:30 až 18:30 hod.
8. lekce 25. 09. 2024 15:30 až 18:30 hod.
9. lekce 30. 09. 2024 15:30 až 18:30 hod.
Zahájení a rozvrhy kurzů
Jste připraveni začít?
Klikněte na tlačítko " e-Přihláška autoškola".
Vyplňte e-přihlášku a klikněte na tlačítko "odeslat".
Automaticky se vygenerují dva soubory ve formátu PDF.
Vytiskněte "ŽÁDOST O ŘIDIČSKÉ OPRÁVNĚNÍ" oboustranně (na jeden list papíru).
Vytiskněte "POSUDEK ZDRAVOTNÍ ZPŮSOBILOSTI"potvrďte u lékaře.
Oba vyplněné a podepsané formuláře odevzdejte v kanceláři autoškoly.
Teorie ..
Teorie předchází praxi
Kurzy jsou metodicky koncipovány tak, že teorie předchází praktickému výcviku.
Pokud chceš zrychlit osvojení svých praktických dovedností, začni teorií. Až si ji osvojíš, uvolníš mozkovou kapacitu pro nácvik motorických dovednotí.
On-line výuka
Chcete využívat moderní technologie při výuce a nevadí vám dálkový přístup. Rádi byste si pustili záznam vaší výuky na YouTube?
Není problém…
- Zapnete aplikaci zoom
- Kliknete na tlačítko s názvem JOIN
- Zadáte meeting ID
Užívejte si a nasávejte informace… popíjejte u výuky třeba kávičku. Připojit se můžete například v pohodlí domova nebo třeba někde na rybách.
Autotrenažér ..
Někteří řidiči si myslí, že tato součást výcviku není potřeba. Ale opak je pravdou. Například piloti letadel si na simulátoru mohou natrénovat situace, se kterými by se v ostrém letu mohli potkat. V autě je to podobné. Ne každému vběhne před auto ve výcviku zvíře, ne kažý se musí vyrovnat s mlhou a náledím.
Trenažér
První část (2 hod.)
První etapa výcviku pro skupinu „B“ má 7hod. Během těchto sedmi hodin se žák seznamuje s ovladacímy prvky vozidla a učí se je ovládat. V této fázi se využívá trenažér první 2 hod.. Vše je klidnější a nácvik například řazení a ovládání volantu může proběhnout bez sebemenšího stresu.
Trenažér
Druhá část (2 hod.)
Výcvik probíhá na přelomu první a druhé etapy, kdy žák přechází plynule na nácvik řešení dopravních situací. Na těchto moderních trenažérech lze simulavat jízdu v obci za různé intenzity provozu. V této části řadíme i program na jízdu obcí s tramvají.
Trenažér
Třetí část (2 hod.)
Výcvik probíhá na přelomu druhé a třetí etapy a je zaměřen na řešení krizových situací, jako jsou například krizové brzdění, vyhýbací manévry, přerušované brzdění atd.
Jízdy ..
Pro přehlednost všech používáme sdílený ..
Hlava ovládá tělo
Náš mozek má určitou kapacitu, kterou využívá. Některé věci, jako je například ovládání pedálů, volantu, řadící páky a dalších prvků se v našem mozku musí zautomatizovat. Jde o psychomotorickou záležitost.
Tyto činnosti se musí zautomatizovat v našem mozku natolik, aby uvolnily kapacitu pro další činnosti. A těmi jsou řešení dopravních situací a předvídání rizikových situací.
O co jde ..
Na silnici nejde o rychlost, nejde o to být někde první, ale mnohem důležitější je vždy do cíle dorazit. Na tom se pravděpodobně shodneme všichni.
Ne pro všechny situace jsou zákony definované. Mnohdy jsou jejich ustanovení tak obecná, že bez tolerance a zdravého rozumu by nešly vyřešit.
jaký je cíl ..
Jsme zde od toho, bychom vám předali co nejvíce zkušeností a zásad pro bezpečnou jízdu. Říká se, že kdo jezdí plynule, jezdí i bezpečně.
Vidím v této myšlence spojení. Kdo chce jezdit plynule, musí předvídat hodně dopředu. Kdo předvídá, vidí potencionální rizika.
Plynulost
Má to ještě jedno spojení.
Všichni dobří automobiloví a motocykloví závodníci říkají, že rychlost je o plynulosti. A mají pravdu.
Plynuleji znamená rychleji.
Naučíme vás jezdit bezpečně a plynule. 😀
První kilometry
Výcvik začínáme mimo provoz. Každý člověk je originál, ale pro vaši představu jde o cca 6 – 8 hod.
Následně se přesunuje výcvik do města, kde žáci začínají řešit dopravní situace s naší nápovědou. Tato část opět pdle konkrétního jedince trvá cca 10 – 14 hod.
Teprve v poslední fázi výcviku navádíme cíleně žáka do takových situací, které vyžadují jeho samostané rozhodnutí a jednoznačně bezpečné řešení za dodržení pravidel.
Je to nejlepší příprava jak na zkoušky, tak i pro budoucí kilometry bez nehod.
Zkoušky ..
Termíny zkoušek jsou přidělené Městským úřadem. Po ukončení Vašeho výcviku požádá autoškola o přidělení termínu zkoušky. Před ukončením výcviku nejsou termíny známy. Po kliknutí na tlačítko „Moje zkoušky“ uvidíte termín, který Vám byl přidělen. Z organizačních důvodů může výjimečně docházet ke změnám termínů a proto prosím tyto informace sledujte.
Pokud jste neuspěli u některé dílčí zkoušky, musíte písemně požádat o opakovanou zkoušku. Nejsnadnější řešení pro Vás je kliknout na tlačítko „e-Přihláška opravné zkoušky“, vyplnit formulář, zaplatit poplatky v autoškole a na úřadě. Městský úřad Vám sdělí prostřednictvím autoškoly termín opakované zkoušky.
Pro motorkáře ..
Pojištění
.. po dobu výcviku od Vás vyžadujeme sjednat úrazové pojištění (doporučuji všem motorkářům ponechat pro delší období .. člověk nikdy neví ..)
- pro případ smrti následkem úrazu s plněním na pojistnou částku minimálně 500 000,- Kč
- pro případ trvalých následků úrazu s plněním na pojistnou částku minimálně 500 000,- Kč
- Fotokopii pojištění doložíte k žádosti.
Výstroj
Kterou si musíte zajistit sami
- Pevné boty nad kotník
- Kalhoty = dlouhé nohavice
- Bunda = dlouhý rukáv
- Rukavice = klidně pracovní nebo lyžařské
- Sluchátka s mikrofonem (dodávané například k mobilnímu telefonu)
Půjčíme Vám
- Přilbu
- Nepromoky (pláštěnka na motorku)
Druhy výuky a výcviku
Naše legislativa upravuje různé druhy výuky a výcviku.
Zde najdete jejich výčet a možnosti použití.
Základní výuka a výcvik
(1) Základní výukou a výcvikem je příprava žadatele na získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1, A2, A, B1, B nebo T.
(2) Minimální počet hodin základní výuky a výcviku je uveden v příloze č. 3 zákona 247/2000 Sb.
Sdružená výuka a výcvik
(1) Sdruženou výukou a výcvikem je příprava žadatele na získání řidičského oprávnění pro kombinaci 2 nebo více skupin vozidel. Sdruženou výuku a výcvik lze provádět, pokud žadatel splní podmínky stanovené zvláštním zákonem pro jednotlivé skupiny vozidel v rámci dané kombinace sdružené výuky a výcviku.
(2) Žadatel o řidičské oprávnění musí získat sdruženou výukou a výcvikem takové teoretické a praktické znalosti, jako by absolvoval výuku a výcvik pro každou skupinu vozidel v rámci dané kombinace sdružené výuky a výcviku samostatně.
(3) Sdružená výuka a výcvik, kromě výcviku v řízení vozidla, se provádí v rozsahu stanoveném učební osnovou pro nejvyšší počet vyučovacích hodin u skupiny vozidel v dané kombinaci sdružené výuky a výcviku. Tento rozsah vyučovacích hodin se úměrně rozšiřuje o nezbytný počet vyučovacích hodin nutných pro výuku a výcvik tématiky specifické pro každou další skupinu vozidel v dané kombinaci sdružené výuky a výcviku.
(4) Výcvik v řízení vozidla se provádí v rozsahu stanoveném pro každou skupinu vozidel v dané kombinaci sdružené výuky a výcviku.
Rozšiřující výuka a výcvik
(1) Rozšiřující výuka a výcvik je příprava žadatele na rozšíření již získaného řidičského oprávnění o další skupinu vozidel. Rozšiřující výuku a výcvik nelze poskytnout žadateli, který získal řidičské oprávnění výlučně pro skupinu AM nebo skupinu T a žádá o získání řidičského oprávnění pro další skupinu vozidel.
(2) V rámci rozšiřující výuky a výcviku lze provádět kombinaci rozšiřující a sdružené výuky a výcviku podle § 16.
(3) Minimální počet hodin rozšiřující výuky a výcviku je uveden v příloze č. 3.
Výuka a výcvik podle individuálního studijního plánu
(1) Výuka a výcvik podle individuálního studijního plánu je příprava žadatele na získání řidičského oprávnění pro všechny skupiny vozidel s výjimkou skupin D, D+E, D1 a D1+E.
(2) Teoretickou přípravu si žadatel o řidičské oprávnění osvojí samostatným studiem a povinnými konzultacemi v rozsahu stanoveném učební osnovou.
(3) Při výuce podle individuálního studijního plánu musí být provedena nejméně jedna vyučovací hodina konzultací na každé čtyři hodiny výuky stanovené učební osnovou pro danou skupinu vozidel. Ve skupině může být maximálně 5 žáků.
(4) Rozsah výcviku nesmí být nižší, než je počet vyučovacích hodin stanovený učební osnovou pro danou skupinu vozidel.
Doplňovací výuka a výcvik
Doplňovací výuka a výcvik mohou být poskytnuty pouze žadateli o řidičské oprávnění, který
a) ukončil výuku a výcvik k získání řidičského oprávnění, ale řidičské oprávnění mu nebylo dosud uděleno podle zvláštního zákona, nejdéle však po dobu uvedenou v ustanovení § 39 odst. 5 tohoto zákona,
1. rozšíření řidičského oprávnění ze skupiny A1 na skupinu A2,
2. rozšíření řidičského oprávnění ze skupiny A2 na skupinu A, nebo
3. rozšíření rozsahu řidičského oprávnění pro skupinu B na jízdní soupravy složené z vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, nebo
c) žádá o rozšíření řidičského oprávnění s omezením na vozidla vybavená automatickou převodovkou na řidičské oprávnění bez tohoto omezení.
Přihlaste se ještě dnes
Vaše přihláška se dostane do databáze přihlášených žáků s časovým údajem. Před zahájením nových kurzů rozesíláme hromadné SMS s informací o místě, času a hodině zahájení. Přihlášky jsou vyřizovány v takovém pořadí, jak byli vyplněny a odeslány.